Cum rezolvăm clipirea rapidă la semnalizare?

În urma schimbării becurilor de semnalizare cu becuri de tip LED poate să apară fenomenul de clipire rapidă. Eroarea de clipire rapidă este cu totul altceva decât eroarea de bec ars din bord. Prin faptul că semnalizarea clipește mai repede suntem anunțați că un bec de semnalizare este ars.
Trebuie menționat faptul ca LED-urile can-bus nu rezolvă problema clipirii rapide deoarece nici un LED can-bus nu consumă in realitate 21W (puterea unui bec auto clasic de semnalizare).
Pentru a rezolva problema trebuie cunoscut ce fel de semnalizare are mașina.
Un autovehicul poate avea semnalizarea cu releu mecanic, releu electronic sau este comandată de calculatorul de bord. Pentru a depista ce fel de semnalizare are mașina recomand studierea sunetului semnalizării în habitaclu.
Dacă sunetul este unul metalic, gen "clic-clac" ca și pe vechile Dacii, releul de semnalizare este clasic (mecanic). În acest caz clipirea rapidă se poate remedia cu rezistențe de putere (10 ohmi / 25W sau 50W) montate în paralel cu fiecare LED sau dacă este posibil schimbând releul de semnalizare mecanic cu unul electronic.
Dacă sunetul este electronic gen "beep-beep" releul de semnalizare poate fi electronic sau este o semnalizare comandată de calculatorul de bord. În continuare scoatem un bec de semnalizare și urmărim pe ramura respectivă dacă becul de pe mașină continuă să clipească normal sau nu (de ex. scoatem becul de semnalizare stânga față și urmărim clipirea becului stânga spate).
Dacă becul clipește normal semnalizarea este cu releu electronic. În acest caz se pot pune LED-uri pe semnalizare fără probleme, acestea vor clipi normal și este acceptată și orice combinație bec clasic - bec cu LED.
Dacă becul de semnalizare rămas pe mașină clipește rapid este o semnalizare comandată de calculatorul de bord. În acest caz clipirea rapidă se poate remedia din soft prin setarea cadenței de clipire în caz de bec ars (avarie). Softurile folosite sunt gen DDT2000 pentru mașinile din gama Dacia-Renault sau VAG-COM pentru VW-Audi. Dacă nu se poate interveni din soft, rămâne varianta cu rezistențe de putere (10 ohmi / 25W) montate în paralel cu fiecare bec cu LED.
Alte amănunte aici.

3 comentarii:

  1. Salut!
    Sunt interesat sa achizitionez de la voi leduri pt semnalizare.
    Eu am un Megane 2.1 si stiu ca va aparea acea eroare de hyperflash.
    Intrebarea mea este daca pot rezolva problema din ddt2000 ca in tutorialul pt logan sau trebuie sa comand si rezistente?
    Multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut, cu rezistente de 10 ohmi/25W se rezolva problema. Alte amanunte pe e-mail: liviu66ro@yahoo.com

      Ștergere
  2. Salutare ! O intrebare : pot sa pun led semnalizare la un Logan ph1 fata spate si lateralele fara a avea vreo problema in afara de dezactivarea in DDT ? am citit pe tutoriale logan ca a avut cineva o problema ca ramaneau aprinse dar nu erau cumparate de la tine .

    Eu am de la tine un set de pozitie frana 50w si sunt super multumit de ele .
    Multumesc

    RăspundețiȘtergere